Nya tag!

Jag hade som mål att jag skulle skriva här för att uttrycka mina tankar om vad som händer i världen. Plötsligt blev det hela lite överväldigande - särskilt mina tankar om den politiska världen, med nyval och allt. Jag ville skriva allt, det fanns många tankar, men inte tillräckligt med ord. Därför tog det liksom stopp, jag fick svårt att få ner det jag tänkte med ord. 

Det är inte bara i den politiska världen det är kaos, varje dag läser man människor som blir misshandlade, våldtagna, mördade, torterade och om människor som flyr för sina liv.  
 
Jag har så mycket tankar om allt det här, men har svårt för att formulera orden. Därför har det stått ganska still här ett tag. Men nu ska jag ta nya tag, ska försöka ha som mål att i alla fall uppdatera en dag i veckan. Det lär inte vara något som drar hit en massa läsare, men det blir en ventil. Det känns bra när fingrar flyger över tangentbordet och får ner mina tankar om det som är snett och vingt i världen. Jag hoppas ni vill följa med!
 
Förresten, har ni några mål för 2015?
Jag har några stycken;
• Försöka att så smått komma igång med träningen igen, så mycket som min skadade rygg tillåter. Tanken är att jag vill klara en frivändning i slutet av året. Kanske är helt ouppnåeligt, men jag siktar högt.
• Sluta äta så mycket godis och kakor. Varför äta sånt som kroppen inte mår bra av?
• Och sist men inte minst så tänkte jag att vi kan krossa patriarkatet - låter inte det bra?

Kommentarer:

1 mams:

Oh, har du vaknat upp igen min lilla slumrande prinsessa! Det var roligt, ser fram emot att läsa lite oftare på Din blogg. Kramar till min omtänksamma och godhjärtade lilla unge.

Kommentera här: