Fantasi

Det här är vad jag fantiserar om just nu, när regnet smattrar mot fönsterna. Jag fantasierar om fågelkvitter och om solens strålar. Hur jag ser årets första fjärilar flyga förbi, och hur blommorna börjar titta fram. Sen tänker jag och drömmer om att en gång i framtiden få bo såhär ute i naturen. På en liten gård, tillsammans med min sambo och vår framtida barn, hund och höns. Långt från storstadsstress och buller. Det tycker jag låter som en riktigt idyll.
 
När jag första började fundera över det där med fantasi så slog det mig att jag ofta fantiserar om en riktigt stark kropp. Stark, smidig och uthållig. Så jag försökte hitta en bild på det, det kan väl inte vara så svårt? Men, det var det visade det sig. Svårare än vad jag trott. Jag såg mest pinnsmala tjejer i bikini, eller stora muskelberg till män. Det är inte det strävar efter, det motsvarar något annat. Så jag får helt enkelt ha den där bilden i huvudet i stället. Och så kom jag över texten nedanför, det är det jag strävar efter!
 
 
Sen ibland så har jag drömmar och fantiser som skenar iväg alldeles, som när jag har vingar eller kan teleportera mig - men dem, dem tar vi en annan dag.
 
 

Kommentera här: