Glädjen över att komma tillbaka.

Jag var på mitt allra första danspass igår sedan jag skadade ryggen hösten 13. Det var så himla roligt! Innan passet var jag lite orolig att jag inte skulle klara det och bestämde att jag skulle bryta om jag inte klarade det. Men det gick!! Jag dansade, svetten rann och glädjen sprudlade.
 
Att få uppleva att sakta börja komma tillbaka är fantastisk. Dagar när jag bestämt att jag ska träna men känner att jag inte riktigt orkar, då tänker jag på hur det var i höstas. Då hade jag kunnat ge min högra hand för att få gå till gymmet. Plötsligt känns det inte jobbigt längre utan jag traskar glatt iväg.
 
Jag och min rygg är på en spännande resa. Nu har jag tränat sen smärthanteringsutbildningen i februari, och wow vad det händer saker! Jag känner mig så mycket starkare och piggare. Härligt! Mitt mål är att träna två gånger i veckan, men det blir oftast varannandag. Funkar utmärkt och jag får chans att vila upp kroppen varannandag.
 
Nu ska jag träna vidare och mitt mål är att bli stark, smidig och uthållig. Och på måndag ska jag träna med personlig tränare för första gången, spännande! Den här resan är spännande på alla sätt och vis, men fy va tufft det är ibland. Men vad är det man brukar säga? Blod svett och tårar.

Kommentarer:

1 Mams:

Jag blir så glad när ag läser det här så tårarna kommer! Glädjetårar!! Sååå härligt min underbara kämpe till dotter!!!

2 Cecilia:

Det var roligt att dansa, det får vi göra om :) Så glad att du känner att det går framåt! <3 Lycka till på måndag!

Svar: Ja verkligen! Tack, det värmer <3
superfroken.blogg.se

Kommentera här: