Här är jag!

Den här bloggen har ju till stor del varit ganska anonym, inga bilder på mig eller från min vardag, inga namn, mest bara mina åsikter. Men så slog det mig, hade jag själv valt att följa en blogg där bloggskrivaren hade varit så anonym? Nej. Jag hade tyckt det var himla dötråkigt faktiskt. ;
 
Hej! Här har ni mig.
 
Men vem är jag då? Jo, Amelie heter jag, fyller 25 om en månad. Har en högskoleutbildning som förskollärare och två år inom yrket i bagaget. Jag kan ju också berätta en massa såna där saker, men ärligt talat, det lägger man ändå inte på minnet. Så om jag skulle berätta lite mer om mig som person istället;
 
När jag satt och skulle välja bild till mitt CV häromdagen så insåg jag att den sista seriösa bilden var tagen i början av sommaren 2014. Hade med andra ord några månader på nacken. Så jag begav mig av till min syster som fick agera fotograf. Hon knäppte bland annat den här bilden, som jag numera använt i olika sammanhang. Man får ju passa på!
 
Mer då? Jag är en person som tänker mycket i låttexter. Det kan ju vara trevligt ibland, lite som att leva i mitten av en musikal. Men det är inte lika trevligt när man inser att det är Lasse Stefanz som börjar skröna varje gång det regnar, "oooch det regnar och regnar, himlen är blååå..". Eller när jag på helgen tycker att det är dags för mig och min sambo att gå upp och instinktivt börjar sjunga "upp och hoppa ligg inte och dra dig, du och jag måste fånga dagen!" på min bredaste skånska. Ja ni hör ju, borde i själva verket vara innerligt tacksam att min sambo inte puttar ner mig från sängen när jag drar igång. 
 
Ja, det var lite om mig. Senare idag så tänkte jag påbörja fotoutmaningen april, jag vet - det ska man egentligen göra på instagram. Men jag kör det här istället! Så häng med då så kan ni få lära känna mig lite bättre!
 
 
 
 

Kommentera här: